MAIA Radionice

Ispis

Velika filmska ostvarenja čija je radnja smještena i bitno vezana za neko mjesto, njegove osobenosti, atmosferu i tzv.genius loci, oduvijek su bila izvanredan poticaj za razvoj kulturnog turizma.

maiaLokacije na kojima je snimljen veliki hit postaju kultna mjesta i predmet “hodočašća” obožavatelja, a u nekim slučajevima same se scenografije smišljeno ostavljaju kako bi postale turistička atrakcija (Gospodar prstenova). Dva najprodavanija turistička paketa u europskim prijestolnicama poput Rima i Pariza vezana su upravo za lokacije snimanja dva velika svjetska filmska hita: Anđeli i demoni i Čudesna sudbina Amélie Poulain.

Pozitivni gospodarski i ekonomski učinci audio-vizualne industrije danas su prepoznati svugjde u svijetu i ne ograničavaju se samo na snimanje, distribuciju i gledanje filmskih ostvarenja, već i na čitav niz indirektnih reperkusija (kulturni turizam, merchandising, izdavaštvo, promidžba). Stoga ne čudi kako zemlje u kojima audiovizualna industrija nije dovoljno razvijena ulažu velika sredstva u obrazovanje budućih profesionalaca koji će biti u stanju pokrenuti projekte za dobrobit zemlje, teritorija ili grada iz kojeg potječu.

MAIA Workshops (u daljem tekstu: MAIA Radionice) obrazovni je program nastao 2006. godine kao zajednička inicijativa Fabulafilma, Regije Lazio i Programa MEDIA Europske Unije, specijalno namijenjen novim kreativnim producentima audiovizualnog sektora iz zemalja mediteranskog bazena, Srednje i Istočne Europe.

Struktura programa

MAIA Radionice za kreativne producente s velikim su se uspjehom već održale u Dubrovniku od 4. do 9. listopada 2010. u organizaciji Udruge Kinookus, Hrvatskog audiovizualnog centra, Kinematografa Dubrovnik i DUNEA-e. Na dubrovačkoj radionici, posvećenoj marketingu i distribuciji, sudjelovalo je 20 polaznika iz cijele Europe. Na predavanjima bila su nazočna i dva inspektora MEDIA fonda koji su dubrovačku radionicu ocijenili najvišom ocjenom. Zahvaljujući zalaganju Udruge Kinookus i Hrvatskog audiovizualnog centra, dva hrvatska studenta dobila su punu stipendiju za pohađanje radionice. Također je, jednom lokalnom filmskom djelatniku omogućena da besplatno pohađa popodnevne radionice.

Upravo zbog izvrsnih rezultata, idejni tvorci MAIA Radionica poželjeli iznova organizirati jednu od tri radionice u Dubrovniku.

Program će se tijekom 2013. godine odvijati u tri rezidencijalne radionice u trajanju od 5 dana i baviti će se kreativnim, ugovornim i financijskim aspektima vezanim za razvoj audiovizualnih projekata i za mogućnosti koprodukcije na europskoj i međunarodnoj razini, kao i strategijama marketinga i distribucije. Osim obrazovnih aspekata, program nudi dvije važne mogućnosti za networking, sa sudjelovanjem na European Film Market-u Berlinskog Filmskog Festivala i u koprodukcijskoj platformi New Cinema Network Internacionalnog Filmskog Festivala u Rimu.

Program

Program je fokusiran na kreativni i menadžerski razvoj audiovizualnih projekata, pa, dakle, i na umjetničke, tehničke i menadžerske sposobnosti koje producent mora steći i njima ovladati kako bi bio u stanju donjeti prave odluke u pravom momentu. Program radionica uzima u obzir projekt od prvobitne faze rađanja ideje i zaštite autorskih prava, a producenta u okviru njegove producentske zbilje i tržišta, pružajući sudionicima nužne instrumente za upravljanje ne samo kreativnim i analitičkim, već i upravljačkim i ugovornim aspektima razvoja projekta. Puno prostora posvećeno je distribuciji, marketingu i općem poznavanju mogućnosti suradnje koje nude međunarodne i europske zakonske platforme.

Inovativnost Maia Radionica uključuje:

  1. Kombinaciju kreativnih i poslovnih aspekata, koja se odslikava u didaktičkom sadržaju radionica kao i u razmjeni sposobnosti i kompetencija profesionalaca koji rade u oba područja;


  2. Analizu aktualnih i budućih mogućnosti koje za razvoj, produkciju i distribuciju audiovizulanih projekata pruža digitalna tehnologija;


  3. Kombinaciju kako suvremenih metoda poduke (predavanja, “učenje radom”, role-play, pitching sesije, screening, case study, grupni rad, itd.), tako i pedagoških aspekata i praktičkih vježbi;


  4. Ispitivanje, razvoj i promidžba audiovizalnog i turističkog potencijala teritorija na kojemu se radionica održava;


  5. Prenošenje specifičnog know-how-a vezanog uz svaku fazu (kreativna, menadžerska i financijska) razvoja projekta;


  6. Mogućnost stvaranja mreže važnih poslovnih kontakata sa ekspertima, kao i među samim sudionicima;


  7. Mogućnost sudjelovanja, prema izboru sudionika, na tri radionice koje čine dinamičku cijelinu, ili na pojedinačnim radionicama, sa naglaskom na određene aspekte produkcijske djelatnosti.

Sudionici

Sudionici MAIA Radionica su profesionalci različite starosne dobi i različitog poslovnog iskustva i dolaze iz svih europskih zemalja, snažno motivirani potrebom za osobnim, ali i predstavljanjem zemlje i grada iz kojeg dolaze, kao i željom da postanu dijelom šireg tržišta od onog određenog nacionalnim granicama. Među mogućnostima koje program nudi izdvaja se i aktivno sudjelovanje u razvijenoj mreži profesionalaca koje je već mnogo puta, u različitim prilikama, omogućilo postavljanje osnova za buduće koproducentske projekte. Vrhunski će stručnjaci tijekom rezidencijalnog workshopa sudionicima posvetiti svu pažnju i na raspolaganje im staviti svoje bogato znanje i iskustvo čak i putem individualnih susreta. Predavači koji sudjeluju u projektu izabrani su među najvećim profesionalcima europske audiovizualne industrije. Sve se radionice održavaju na engleskom jeziku.

Na MAIA Radionicama uveliko se koriste i istražuju sve mogućnosti novih digitalnih tehnologija. Niski troškovi digitalne produkcije omogućuju manja ulaganja u samu produkciju, a samim tim i veća sredstva za razvojni dio projekta i moderna rješenja u pre-marketingu i prezentaciji.

MAIA Radionice bave se isključivo razvojem projekata i to na sveobuhvatan i multidisciplinaran način, što ih čini jednistvenim training projektom ove vrste u Europi. Osim toga sudionici mogu pohađati radionice bez unaprijed pripremljenog projekta i od njih se ne traže specifični preduvjeti pohađanja u terminima broja produciranih filmova. To omogućava sudjelovanje kako mladim, tako i starijim osobama koje su na početku karijere.